このエントリーをはてなブックマークに追加
 自分が排出する二酸化炭素がどれくらいか計算してくれたうえに、それを相殺する手段まで提供してくれる「BeGreen」のご紹介。

What kind of earth will our children and grandchildren inherit? The answer depends partly on people like you. We all have a carbon footprint: the amount of greenhouse gases our daily activities cause. It窶冱 these greenhouse gases that are speeding up global warming. Now, BeGreen Carbon Offsets from Green Mountain Energy Company offer you a fast, easy way to offset your carbon footprint with just a few clicks. It窶冱 a solution that窶冱 just your size.

 電気、ガス、自動車、飛行機の4項目で排出量を計算してくれて、そのうえ、排出量に相当する金額を算出し寄付できるようにするというサービス。
 ぶっちゃけ、「寄付する気はないよ」という人も自分が排出する二酸化炭素を金額に換算すると少しは抑制しようという気になるだろう。だって、排出を抑えることは光熱費やガソリン代を抑えることと同義なんだから。
このエントリーをはてなブックマークに追加